The real ozzy life! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu The real ozzy life! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

The real ozzy life!

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

29 September 2013 | Australië, Cairns

Daar zit ik dan weer, te bedenken wat ik allemaal aan jullie wil vertellen.
Cairns is echt super! Elke dag rond de 30 graden en overal waar je kijkt zijn palmbomen.
M'n hostel is wel oke, veel verschillende nationaliteiten dus dat is echt heel erg leuk! (al overheersen de duitsers wel een beetje)
Ik ben van de week wezen snorkelen in 't Great barrier reef, echt super gaaf!! Heb nemo voorbij zien komen en nog veel meer andere soorten vissen.
S'ochtends om 8 uur vertrokken we vanuit de haven om vervolgens op 2 verschillende plekken te gaan snorkelen, super leuke crew op de boot en het uitzicht op de bergen in 't begin was echt super mooi.
Ja 't paradijs kun je het hier echt wel noemen!
Elke avond kun je met een voucher gratis eten halen bij de woolshed, niet veel keuze maargoed het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen.
Nadat we ons gratis eten gehad hebben kopen we meestal goon, goedkope wijn & smaakt naar puur vergif maar dat mag de pret niet drukken.
Vervolgens zitten we de hele nacht op de galerij verhalen uit te wisselen over wat we hebben gezien, willen gaan doen of al gedaan hebben.
Zo fijn, want iedereen zit in het zelfde schuitje ; weinig geld, geen familie of vrienden, misschien zelfs een beetje heimwee naar huis (oei ik mis m'n papa's gehaktballen nu al haha!) en iedereen sleept elkaar erdoorheen als een grote familie! :-)
Ja hier kan ik wel aan wennen hoor, echt heerlijk doen en laten wat je wilt!

Maargoed, in m'n laatste blog had ik het over 't feit dat m'n geld aardig opraakte..
Ik ben deze week niet heel actief bezig geweest met werk zoeken eerlijk gezegd want dat mooie weer hier motiveert je niet bepaald & ik lag liever aan de lagoon (ik ben lekker al poepie bruin, en 't word hier nu zomer dus alleen nog maar warmer hihi)
Maar om toch een beetje "serieus" te blijven heb ik een advertentie op gumtree geplaatst en nu word ik helemaal plat gebeld met mensen die een baantje voor me hebben dus dat is echt super tof!
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat dat zo snel zou gaan maar ik ben er wel heel blij mee want IK HEB EEN BAAN!
Morgenochtend om 10.20 vlieg ik richting New South Wales om daar in "the middle of nowhere" te gaan werken op een farm met koeien en paarden voor 3 a 4 maanden!
Als ik dit doe heb ik automatisch ook recht op een second year visa dus misschien blijf ik nog wel een tijdje langer dan maar een "klein" jaartje hier in Australie!
Ik heb er echt super veel zin in in 't "echte ozzy leven", m'n nieuwe "baas" Craig is echt super tof hij belt me bijna elke dag om te vragen hoe het met me gaat en of ik geld nodig heb om daar te komen en hij noemt me nu al een "awesome dutchie" hij kan namelijk m'n naam niet uitspreken haha verdomde Australiers ook!
13 November word ik 21 jaar en hij heeft besloten dat ik voor die tijd m'n eerste echte kangaroo moet leren afschieten zodat we die op m'n verjaardag op de BBQ kunnen gooien & uiteraard gaan we heel veel corona's drinken als ik hem moet geloven. :-)
Nu ik er zo over praat krijg ik al helemaal de kriebels in m'n buik alsof je aan je eerste schooldag begint als je 4 jaar bent!
Wakker worden ergens tussen de bergen, rondrijden op quads en uiteraard hard werken..
Maar ik mag op hun paarden rijden dus ik zie me daar al helemaal als "cowgirl jelleke" rondsjeezen!
Nou luitjes, mijn volgende blog zal waarschijnlijk zijn vanuit de farm.
Uiteraard volgen de foto's dan ook vanzelf zodat jullie kunnen zien dat ik in 't paradijsje op aarde leef!
Voor nu ga ik jullie weer verlaten nu jullie weer volop op de hoogte zijn!
Groetjes vanuit een warm en zonnig Cairns voor iedereen & ik denk aan jullie hoor nu het weer lekker frisjes word in Nederland!
Cheers mate!

  • 29 September 2013 - 07:39

    Je Vader :

    Als je maar goed uitkijkt daar met al die koeien,dikke kus van je vader maar die krijg je iedere dag al.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 20231

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: