Werken op de farm! - Reisverslag uit Corowa, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu Werken op de farm! - Reisverslag uit Corowa, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

Werken op de farm!

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

17 Oktober 2013 | Australië, Corowa

Nou daar ben ik weer, terug van weggeweest!
Afgelopen weken is er eigenlijk vrij veel gebeurd, ik ben vanaf 't mooie tropische Cairns richting Sydney gevlogen en vanuit Sydney naar Albury.
Daar aangekomen werd ik opgehaald door m'n baas waar ik de eerste maand verblijf in Corowa (ben hier nu zo'n 2,5 week), hierna vervolg ik m'n boeren leven op een andere farm zo'n 1 uur rijden hier vandaan!
Hier aangekomen moest ik wel even wennen, in plaats van in de stad en 't fijne backpackers/hostel leven belandde ik in de middle of nowhere op een boerderij met schapen. Heel gaaf, maar ook hard werken.
Ik rijd rond op quadbikes door de paddocks opzoek naar evt dode schapen/lammetjes, nummer lammetjes, knip teennagels, kijk hoe ze schapen slachtten en ga zo maar door! Heel tof om dit soort dingen allemaal te leren en te doen maar soms ook wel hard (ik ben teveel een dieren vriend om te zien hoe ze schapen etc doden).

Het eerste weekend dat ik hier was ben ik wezen camperen in Tocumwal langs de Murray River met een stel mensen die ik via mensen in Perth had ontmoet,die waren toevallig hier in de buurt en vroegen of ik mee wilde echt heel erg tof!
Bier drinken, kampvuur maken, slapen in een tentje & een beetje op de jetski rondsjeezen over het water.
Werd ik de volgende ochtend wakker begonnen ze allemaal richting de boom te wijzen waar dus een wilde koala in zat echt super schattig!
Helaas was het maar een weekendje en daarna ben ik de hele week weer hard aan het werk geweest tussen de schaapjes.

Afgelopen vrijdag ochtend sloeg het "noodlot" echter toe en werd ik wakker met gigantische buikpijn. Nu had ik de hele week al een beetje krampen maar ik dacht dat dit kwam omdat ik in Cairns nou niet bepaald gezond at & ik hier de meest heerlijke gerechten voorgeschoteld krijg en m'n maag hier misschien een beetje aan moest wennen.
Helaas zakte de buikpijn niet weg dus besloot m'n baas om met me richting de huisarts te rijden. Die voorspelde helaas niet veel goeds en stuurde me door richting het ziekenhuis, waar ik de volgende dag geopereerd ben aan een blindedarm ontsteking.
Lag ik daar helemaal alleen van vrijdagmiddag tot maandagmiddag (m'n baas was weg voor een weekend ivm ram sale etc).
Je kunt je dus wel voorstellen hoe je je dan voelt: ik weet wel betere manieren om een weekend door te komen inplaats van aan de andere kant van de wereld helemaal in je uppie in een ziekenhuis liggen, nee prettig is toch echt wel anders.
Gelukkig heb ik super lieve ouders die ik elke dag kon bellen zodat ze toch een beetje bij me waren (daar ben ik ze nogsteeds heel dankbaar voor!).
En nu zit ik hier dan, op de farm waar ik niet"hard" mag werken voorlopig ivm de wond op m'n buik.
Gelukkig is m'n baas heel begripvol en help ik nu met dingen zoals de was doen, stofzuigen en avond eten klaarmaken.
2 dagen geleden kwamen er zo'n 40 bejaarden voor een dagje uit dus heb ik echte hollandse appeltaart voor ze gebakken en hebben we lammetjes gevoerd met de fles, heel erg leuk hoe die mensen erop reageerden! Zoveel interesse in waar ik vandaan kwam & iedereen wou het recept van de appeltaart echt super leuk. :)
Dus zoals jullie horen houd ik mezelf wel bezig & verveel ik me nog lang niet!
Ik blijf hier nog ongeveer een week en ga dan rond de 23e richting Calcairn om daar te werken op een Cattlestud voor een maand of 4 a 5, dat betekent dus dat ik dan inplaats van schapen werk met hele grote koeien/stieren!
Ik heb er gigantisch veel zin in en kan niet wachten om weer een nieuwe uitdaging aan te gaan.
Geniet nogsteeds met volle teugen van dit prachtige land en ondanks de kleine tegenslag gaan we er gewoon weer met volle zin tegenaan!
Tot snel luitjes! :)

  • 17 Oktober 2013 - 20:02

    Trudy:

    Hoi Jelleke dit is weer een heel verhaal zeg! Gelukkig ben je nu je blindendarm kwijt
    kan je daar geen last meer van hebben. Wel leuk op die farms te werken, ja jij bent zeker wel een
    dierenvriend maar dat word straks anders met de koeien, maar geniet er lekker van!
    Groetjes de buurtjes Koster

  • 19 Oktober 2013 - 11:10

    Mirjam:

    Erg leuk verhaal om te lezen Jelleke!
    Ondanks de blinde darm (die uitgekeken was in je lijf..... haha) heb je het er erg naar je zin en beleef je een mooi leven zo. Ik ben erg blij dat het je goed bevalt. Heb je echt voor 40 personen appeltaart staan bakken? Dat moeten nogal wat taarten zijn geweest.
    Kijk straks maar uit met die grote koeien en stieren... dat wordt een ander "piece of a cookie". Die hebben een wat minder hoog knuffelgehalte.
    Dikke kus, Mirjam

  • 26 Oktober 2013 - 19:59

    Jan Tielen:

    Een paar weken rustig aan kan geen kwaad jelleke, maarrrr... hopelijk wel snel weer de oude.
    Groet uit Lutjewinkel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 20228

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: