Living the good life :-) - Reisverslag uit Perth, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu Living the good life :-) - Reisverslag uit Perth, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

Living the good life :-)

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

17 Augustus 2013 | Australië, Perth

Zaterdags om 10 uur werd ik opgehaald door Rick, op naar Scarborough!
Daar heb ik m’n eerste echte (halve) footy game gekeken haha, zo anders dan voetbal wat we in Nederland gewend zijn! Hardstikke gezellig met Rick’s vrienden zien hoe Rick getackled word en hoe anderen in hun gezicht geslagen worden & geen scheidsrechter die fluit omdat het allemaal is toegestaan!
Vervolgens met de jongens door naar the bottlemarkt, dat is bijna ‘t zelfde als de mcdrive van mcdonalds ; je zit in je auto verteld wat voor alcohol je wilt, rekent af en gaat weer op pad!
Ik was er vrij verbaasd over dat dat zomaar mag maar dat schijnt hier dus hardstikke normaal te zijn lol. (Al is het niet toegestaan om te drinken + te rijden.)
Weer bij de jongens thuis aangekomen ( ze huren ‘t huis met z’n 4en) lekker op ‘t balkon gezeten genieten van de zon wachten tot Rick thuiskwam van Football, waarna we onze middag vervolgden met een paar uurtjes op ‘t strand.
Heerlijk op de rotsen gezeten genieten van het mooie uitzicht en de heerlijke warme zonnestralen!
S’avonds zijn we richting Fremantle gegaan voor een rooftop party!
Dit was helemaal bovenop een parkeergarage & echt reuze gezellig, aparte muziek maar ik kon het wel waarderen!
Zondags nog lekker met de jongens gechillt en weer richting huis gegaan.
De rest van de week heb ik een beetje gewerkt en weinig gedaan, het regende vrij veel en was ook behoorlijk koud!
‘t weekend heb ik doorgebracht met Jake, aantal drankjes gedaan maar niet heel bijzonder!

Maandag ben ik met Emma naar Rottnest island geweest: 6 uur m’n bed uit! (dat was weer even wennen oef..)
Vervolgens hadden we de boot van 9.30, wat was de zee ruig op de vroege ochtend zeg hallelujah! Werden er behoorlijk zeeziek van in ieder geval!
Aangekomen op het eiland gingen we met onze gehuurde fietsen (het is helaas een auto vrij eiland) het eiland over en ik kan je zeggen, dat is niet bepaald zoals het fietsen in Nederland!
Wat een heuvels overal! Dus nadat we vrij veel Quokka’s hadden gezien & complete uitgeput waren zijn we na 10 km gewoon ergens neergeploft om te genieten van het mooie uitzicht & een drankje!
Het was echt een superdag, niet heel warm maar zeker niet te koud!
De rest van de week weer weinig gedaan, ik werk niet heel veel uur en aangezien de rest allemaal wel werkt is dat soms behoorlijk saai!
Morgen ga ik leren surfen met Rick, heb er nu al zin in :-) is volgens mij nog lang niet zo makkelijk namelijk haha!
Maargoed, eerst zometeen maar weer werken & ik moet vanavond eerst maar weer eens zien te overleven als ik met de jongens de nachtclubs onveilig ga maken!

  • 17 Augustus 2013 - 23:18

    Trudy Koster:

    Hoi Jelleke, je hebt weer een leuk verhaaltje geschreven!
    Dus je geniet lekker veel jongens om je heen allemaal Aussies?
    Nou meid die helm staat je goed hoor, is dat verplicht ze fietsen daar ook niet veel denk.
    Geniet overal van en groetjes de buurtjes Koster

  • 19 Augustus 2013 - 16:57

    Mirjam:

    Hoi Jelleke,

    Je hebt het nog steeds super naar de zin in Australië, daar ben ik wel achter. Houden zo meissie! Leuke foto's heb je trouwens ook gepost. Waren die fietsjes voor jullie niet een beetje aan de kleine kant? Het leek wel of je benen in je nek lagen.
    Je hebt wel weer een hoop gezelligheid gemist met Tour de Waard maar ach je kunt niet alles hebben he?!. Het was hier een heel gezellige drukte en mooi weer. (na een beetje regen in de ochtend; dat dan weer wel).
    Van opa hoorde ik dat je het recept voor de Langedijker Koolschotel in het Engels wilde hebben..... Lekker ding ben jij zeg!! Viel me nog vies tegen, die woorden gebruik ik niet alle dagen in het Engels hahaha. Maar oké, ik heb mijn best gedaan en het staat hieronder. Ik had het een beetje opgeleukt met plaatjes maar dat pakt dit programma dan weer niet helaas.... Nou is het een beetje saai.
    Nog even een kleine toelichting: Er zijn heel veel manieren om een langedijker koolschotel te maken. De één zal het weer anders doen dan de ander. Dit is mijn versie in ieder geval. Verder is spitskool wat lekkerder maar het kan ook van gewone witte kool gemaakt worden. De hoeveelheden heb ik er niet bij gezet, dat hangt af van het aantal personen maar ga uit van ca. 600-700 gr kool en 400-500 gr gehakt wanneer het voor 4 pers. is.
    Dus eh......tenslotte: JIJ gaat het klaarmaken he!! (SAMEN met Betty eventueel) Het zal toch wat zijn als een Aussie een Nederlands recept moet maken voor een Hollandse "tuttebel" hahaha.
    Succes en ik hoor wel hoe het smaakte!!!
    Heel veel liefs,
    tante Mirjam

    Recipe: the Langedijker Cabbage Dish

    - pointed cabbage or white cabbage.

    - Mashed potatoes

    - Minced meat

    - 1 or 2 unions

    - Tomato paste

    - 150 gr. Grated cheese

    - Baking dish (greased)


    1. Cut the cabbage into small pieces and bake it with a bit of olive oil in a wok or frying pan. Sprinkle generous with curry. When the cabbage is ready put it in the baking dish.

    2. Fry the pieces of union and after some minutes add the minced meat. Then, when it’s ready, add the tomato paste, mix it all thoroughly and lay it next upon the cabbage.

    3. The 3rd layer is the mashed potatoes and on top the grated cheese.

    4. Put the dish in the oven for about 30-40 minutes at 200 degrees C.

















  • 21 Augustus 2013 - 13:41

    Ajax Is Nummer 1:

    er zijn dagen dat het stil is
    doen we of je er bent dan horen we neus ze hadden weer gewonnen goed hé
    heel veel plezier met je reis groet uit lutjewinkel van je Ajax supporters

  • 21 Augustus 2013 - 14:17

    Jelleke Zuurbier:

    Hahaha rot neuzen! Stiekem dacht ik nog aan jullie!

  • 13 September 2013 - 19:39

    Dirk Rus.:

    Hoi Jelleke.

    Het heeft even geduurd voor ik wist waar ik je verslagen vinden kon maar je ziet het is gelukt.
    Je schrijf leuke verslagen, ik hoor je gewoon praten als ik het lees.
    Helaas nog geen Aboriginal gescoord!
    Op de een of andere manier missen we je wel in de kantine (het is een stuk rustiger)
    Door je verslagen ben je nog regelmatig onderwerp van gesprek, dus hou ons op de hoogte.
    Zorg goed voor je zelf en hou ons op de hoogte.
    Dirk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 20227

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: