En weer een klein verhaaltje :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu En weer een klein verhaaltje :) - Reisverslag uit Perth, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

En weer een klein verhaaltje :)

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

31 Juli 2013 | Australië, Perth

Goh, even denken hoor na 2 weken niet op m'n blog te hebben gekeken!
Na m'n weekendje stappen in Perth heb ik maandag vooral rondgehangen op 't strand met m'n buddie Jake.
Dinsdag regende 't uitermate hard echt abnormaal, dus heb ik weer uitermate weinig uitgevoerd. Woensdags ben ik een klein beetje veel wezen shoppen in het winkelcentrum en heb ik (alweer) een super leuk jurkje gekocht!
Donderdag middag heb ik m'n eerste "rijd de auto aan de verkeerde kant van de weg" les gehad van m'n oom, opzich is het niet zo eng/ moeilijk als ik verwachtte, gewoon goed op blijven letten haha! Dus hopen dat m'n oom snel vind dat ik "geslaagd' ben zodat ik z'n auto mag gebruiken!
S'avonds ben ik naar een open mic avond geweest in Scarborough met Rick, super leuk al die bandjes en mensen die wel/niet goed kunnen zingen!
Vervolgens heb ik vrijdags niet heel veel gedaan, beetje van de oh zo lekkere appeltaart snoepen die m'n tante had gemaakt & met Jake rondgelopen in Rockingham! Zaterdags met een stel meiden naar The badApples pub geweest om ons vervolgens aan te sluiten bij een soort housewarming.
Dit was in eerste instantie niet bepaald geslaagd, (lees: kerels in hun blote kont en een vuurkorf die omviel waardoor bijna 't hele huis in lichterlaaie kwam te staan haha) niet bepaald mijn idee van een housewarming maargoed, de gezelligheid zat er verder goed in dus altijd leuk!
Zondag's heb ik doorgebracht bij Debbie, vriendin van m'n tante en overigens ook de moeder van Tony & Jade.
Ontzettend lieve vrouw die je alleen maar vol wil proppen met eten en bier. (Dat is een goed ding overigens!)

Dinsdag heb ik m'n vlucht richting Cairns geboekt dus vooralsnog ziet m'n reis er voorlopig zo uit:
13 September om 5.55 s'ochtends vlieg ik naar Sydney. De dag daarna ga ik vol gas dansjes doen op Defqon.1 Australia, voor de mensen die niet weten wat dit is; Groot festival in Nederland en sinds 5 jaar dus ook in Australie, je komt er als nederlander gratis in als je je paspoort toont & je aanmeld bij Qdance!
De zondag na Defqon 15 September vlieg ik om 15.30 naar Cairns waar ik voor nu 2 weken een hostel geboekt heb, kan evt langer worden of korter!
De rest van de week was niet heel interessant, vooral veel in het winkelcentrum geweest & op het strand.
Dit weekend vrijdags 2 uurtjes gewerkt in Restaurant Betty blue's! Ja zelfs dat ben ik in de afgelopen paar weken nog niet verleerd!
Zaterdags heerlijk uiteten geweest met Bree & Mike, vervolgens een aantal drankjes gehad en geeindigd op een afscheidsfeestje van een meisje die voor een paar maanden naar Azie gaat!
Heerlijk in haar hottub gezeten en rondgedanst in haar woonkamer. :-)
Maandag richting Perth geweest beetje rondgeslenterd en lekker wezen lunchen, dinsdag lekker de hele dag lui wezen zijn met Jake.
En tja wat heb ik vandaag allemaal gedaan, ten eerste werd ik best wel laat wakker. Om me vervolgens te bedenken te gaan lunchen in Perth, onderweg naar de trein raakte ik aan de praat met een meisje ; Charlotte & haar beste vriend Tamaki. (word wel een beetje standaard ken er nu al meerdere Charlotte's)
En zijn we na een aantal rondjes door de stad, een overheerlijke pizza en een gigantische kan vol met cocktails later lekker neergeploft in een pub aan het water en hebben we onszelf tegoed gedaan aan nog meer cocktails! Je kan wel zien wie 't goede leven leeft op het moment! :-)

Dat was het wel weer voor nu, ik hoop dat het in Nederland ook goed gaat met iedereen & voor de TD van lutjewinkel ; nog geen aboriginals gespot maar zodra ik hem spot maak ik een foto! :)

  • 31 Juli 2013 - 22:27

    Trudy Koster:

    Hoi Jelleke, net je verslag gelezen je had er geen foto'S bij denk! Maar je geniet gruwelijk denk.
    Groetjes uit Nierup

  • 02 Augustus 2013 - 19:55

    Mirjam:

    He meissie, het gaat wel goed daar met jou zo te lezen!! Volgens mij is het één grote vakantie met een beetje werken tussendoor. HEERLIJK, doe je goed!! Ik hoef dus niet te zeggen dat je moet genieten want dat doe je al. Hou ons verder maar op de hoogte door af en toe weer wat te schrijven op je blog. Doe je de groetjes aan Alan en Betty!!?
    Liefs from "the Midway" en een dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 20224

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: