Leven in de outback van Australië! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu Leven in de outback van Australië! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

Leven in de outback van Australië!

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

19 Februari 2014 | Australië, Airlie Beach

Wauw, al bijna 3 maanden geleden dat jullie iets van me gehoord hebben!
Ik ben na de farm in Winton beland op een farm in Charters Towers waar ik de afgelopen 11 weken ben geweest. Om precies te zijn ben ik op 30 november aangekomen op Bluff Downs, een cattle station met zo'n 13.000 koeien. We hebben ons eigen backpackers huisje met een rivier waar we tijdens lunch een heerlijke verfrissende duik in kunnen nemen. Toen ik aankwam waren er 2 duitse meisjes en 2 zwitserse meisjes. Ondertussen zijn er veel verschillende meisjes geweest die het helaas niet langer volhielden dan minder dan 1 week. Afgezonderd van de wereld zonder telefoon en internet bevalt niet iedereen blijkt maar weer. Ik persoonlijk geniet wel van de stilte, elke ochtend voeren we als eerste m'n kleine kindjes oftewel de babykalfjes. Dit zijn kalfjes die we gered hebben uit de bush, helaas zijn hun moeders dood of te zwak om voor ze te zorgen. Ze hebben allemaal grappige namen zodat we ze uit elkaar kunnen houden. Zo hebben we amy winehouse omdat ze veel medicijnen nodig had om te overleven, matches omdat ze Selesti's lucifers probeerde op te eten, uglyface spreekt voorzich, shittyass zegt ook genoeg, dogbiteass omdat dingo's 'm in z'n kont gebeten hebben en nu is er ook eentje naar mij vernoemd. Zo kan ik nog wel uren doorgaan over hoe lief en klein ze zijn maar eigenlijk heb ik nog veel meer gedaan. Zo heb ik tractor en heftruck leren rijden en ik heb leren schieten met een geweer. We hebben uramolblokken van 100kg op auto's geladen en ze in de paddocks van de auto afgegooit (soort van vitaminen lolly), we hebben molasses gevoerd, kuil en ga zo maar door, het was gigantisch droog hier en er was amper gras. Gelukkig hebben we ondertussen vrij wat regen gehad en ziet 't overal weer aardig groen. Regen is een veel besproken onderwerp hier in Queensland, ze hebben weinig regen dus als er dan iets valt zijn ze zo blij als een kind in de snoepwinkel. Een nadeel aan regen vind ik dat er dan opeens heel veel rotklusjes zijn, zoals flootgates repareren. Dan sta je tot je knieën in 't water ijzerdraad samen te verbinden en te spannen zodat verschillende paddocks niet met elkaar mixen. Of we moeten iedereen te voet voeren omdat de quadbike nergens kan komen. Maar eigenlijk is dat ook wel weer lachen, op de blote voeten door de modder en koeienpoep, sommige mensen betalen goud geld voor een modderbad en ik heb 't gratis en voor niets! M'n baas heeft me ook meegenomen naar een stieren rodeo, de andere meisjes moesten op de farm blijven en ik mocht omdat ik er als langste was mee :) supergaaf om eens mee te maken. Helaas bleef niemand 8 seconden zitten maar dat mocht de pret niet drukken! Een week of 2 later ging ik alweer naar 't dorp! Dit keer om een stierenverkoop mee te mogen maken, super vet om te zien hoe dat werkt en hoe snel ze wel niet praten. M'n baas wilde wel stieren kopen maar uiteindelijk heeft hij niets gekocht.
Terug op de farm aangekomen heb ik een gesprek gehad met m'n baas, en hebben we besloten dat ik even lekker 2 weken vakantie verdient heb. Dus nu ik dit allemaal schrijf ben ik in 't paradijs op aarde. Op 't moment ben ik in Airlie Beach, witte stranden en lichtblauwe zee. Ik ga zo een paar dagen boeken richting de whitsunday islands om even compleet tot rust te komen en op te laden zodat ik over 2 weken weer fris en fruitig op de farm aan het werk kan gaan! Groetjes aan jullie allemaal! P.s. Ik blijf tot juni 2015 hier, heb genoeg dagen farmwerk gedaan voor m'n 2e jaarvisum!!! Jippieeeeee jullie zullen dus voorlopig nog even zonder me moeten, SORRY!! :) :) :)

  • 19 Februari 2014 - 08:47

    Rob:

    Goed bezig chick! :D

  • 19 Februari 2014 - 11:18

    Henk-Jan:

    Hahaha tot 2020 gekke boerinnetje :) geniet er lekker van xxx

  • 20 Februari 2014 - 20:02

    Jan Tielen:

    Hoi Jelleke,

    Dat ziet er goed uit, weer een jaar erbij. Is het zo dat als je drie maanden aan het werk ben geweest, een jaar langer mag blijven en is dat éénmalig?
    Maar blijf ze genieten en wat wij altijd al gezegd hebben, jij hoort op de boerderij thuis, we zoeken nog wel een leuk boertje voor je in Niedorp.

    Groet Jan

  • 22 Februari 2014 - 18:07

    Dirk:

    Hoi
    We hebben je inderdaad al lang gemist!
    Niet leuk voor ons dat je zo lang weg blijf.
    Maar we zullen het zonder jou moeten stellen.
    Zo langzamerhand begin je aardig te wennen in je nieuwe thuis land.
    Jammer voor ons!
    Hou ons evengoed wel op de hoogte!
    Ik geniet iedere keer weer van je verhalen.
    Alleen wat moet een vegetariër tuusen al die koeien?
    Dirk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 20223

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: