Leven in Darwin. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu Leven in Darwin. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

Leven in Darwin.

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

23 September 2014 | Australië, Darwin

Woohoo, na een fantastische tijd in Azië heb ik 5 augustus eindelijk weer voeten gezet op de Australische bodem! Met welgeteld 40$ op zak behoorlijk gestressed ook, 1 nachtje in Darwin kost gemiddeld al 38$. Geluksvogel die ik ben, kom ik een stel jongens tegen die mij een slaap plek en een baan aanboden binnen een uur na arriveren! WOOHOO! En nu werk ik dus bij Total Event Services. We bouwen podiums voor festivals etc, compleet met subwoofers overige speakers en lichten! Zwaar werk maar een ontzettend leuk team om mee te werken, heb dus niets te klagen. Zo heb ik onlangs Darwin Green on the Jazz festival gedaan met James Morrison en dat was behoorlijk gaaf! Er gaat heel wat werk aan vooraf om zoiets op te zetten en als je dan uiteindelijk ziet hoe iedereen geniet is het dat echt dubbel en dwars waard.
Ook heb ik al een aardige vriendenkring opgebouwd hier in Darwin en zo eet ik dus regelmatig buiten de deur, gaan we gezellig stappen en ondanks de kater op zondag gaan we met de boot wakeboarden, kneeboarden enzovoorts. Darwin is behoorlijk heet en nu langzaam het regenseizoen begint hier word dat alleen maar erger, al is het nogsteeds gortdroog en kan ik dus nogsteeds lekker bijkleuren. Want ondanks ik al vrij bruin ben lijkt 't nooit bruin genoeg en ik ben alles behalve snel tevreden! Donderdag 18 september ben ik naar Perth gevlogen voor een weekendje. En wat was het koud in Perth zeg! Jeetje mina, temperatuursverschil van bijna 12 graden voel je best kan ik je vertellen. De eerste nacht heb ik doorgebracht bij m'n oom en tante in Rockingham, super fijn om ze weer gezien te hebben precies 1 jaar nadat ik vanuit daar naar Sydney vertrok. Ook een aantal vriendjes en vriendinnetjes weer gezien dus super leuk! Vrijdag avond werd ik opgehaald door de knapste vent van 't zuidelijk halfrond om samen fijntjes het weekend door te brengen, zo zijn we zaterdag samen naar het strand geweest en hebben we zondag in de late ochtend gelunched met Bryan en Denise die ik al kon vanuit NL echt heel erg leuk! Vervolgens zondagmiddag nog even een beetje wezen shoppen waarna hij helaas weer vertrok verder richting het zuiden voor z'n werk. Dus heb ik de laatste nacht in Perth doorgebracht in 't YHA hostel. Prima te doen, leuke kamergenoten en s'avonds lekker nog een klein hapje en drankje gedaan met vrienden! Maandag ochtend ben ik dan ook weer met dubbele gevoelens vertrokken richting Darwin, blij dat ik het warme tropische klimaat weer fijn ging opzoeken en dat ik al deze lieve mensen weer even heb kunnen zien en in m'n armen heb kunnen sluiten. Maar ook verdrietig dat ik sommige mensen voor een lange tijd niet meer ga zien! Aangekomen in Darwin heeft een vriend van me mij opgehaald en hebben we de hele dag doorgebracht met films en chocola, dus dat was een vrij relaxede dagbesteding. Vandaag nog even genieten van de heerlijke zonnestralen zodat we morgen weer fris en fruitig te werk kunnen de hele week! G'day luitjes!

  • 24 September 2014 - 15:08

    Trudy Koster:

    Hoi Jelleke, nouuuuu jij hebt wel een relaxed leven denk!!!!
    Ook wel hard werken af en toe, maar ook bar genieten, toch, meissie blijf dat doen.
    En groetjes van ons buurtjes Koster

  • 02 Januari 2015 - 15:31

    Dirk:

    Hoi.
    Jelleke we zitten alle dagen met smart op je te wachten.
    Kom je nog langs?
    TD LW

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 3183
Totaal aantal bezoekers 20215

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: