Magnetic Island & Townsville! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu Magnetic Island & Townsville! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

Magnetic Island & Townsville!

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

06 Maart 2014 | Australië, Townsville

Na een geweldige week in Airlie Beach waar ik vooral veel ben wezen stappen met leuke, interessante maar vooral gezellige mensen en een uitermate geweldig weekend op de Whitsunday islands ben ik vrijdag 28 februari om 9.20 weer met de bus richting Townsville gegaan, en vanaf daar met de ferry richting Magnetic Island! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik van 't ene paradijs op 't volgende paradijs ben aangekomen. Toen ik aankwam ben ik gelijk naar bed gegaan, na al het feesten in Airlie had ik m'n rust echt wel even nodig! De volgende dag heb ik met 2 duitse meisjes Saskia en Marlene de barbie auto met open dak gehuurd en zijn we rond het eiland gereden, ik was de enige die mocht rijden omdat ik 21 ben en de meiden zijn 19 en 20. Eerst zijn we richting Picnic Bay gegaan waar we lekker zijn wezen zonnen en zwemmen voor een tijdje. Daarna hebben we besloten om een van de wandelingen te gaan maken in de bergen, je kon kiezen tussen een wandeling van 1,5 uur, 3 uur of 4 uur. Uiteindelijk hebben we 1,5 uur gelopen helemaal naar de top met echt super mooie uitzichten. Het was vrij warm dus op het hoogste uitkijkpunt hebben we een pauze genomen in de schaduw voor een tijdje, waarna we weer rond zijn wezen rijden richting Horseshoe bay. De volgende dag kreeg ik nieuwe kamergenoten, waarmee ik erg veel lol heb gehad. S'avonds in de bar op de tafels dansen bijvoorbeeld met iedereen en barspelletjes. (ik heb 2x gewonnen met m'n kamergenoot lol). Ik moest de eerste keer een stukje tuinslang tussen m'n benen doen met aan het einde een ballon, vervolgens moest m'n kamergenoot blazen & wie het eerst de ballon liet klappen kreeg een gratis drankje. 'T volgende spelletje moest m'n kamergenoot een emmertje op m'n hoofd zetten met z'n knieën, dat was ook vrij hilarisch! De volgende dag ben ik lekker wezen zonnen & aan het einde van de dag ben ik met een aantal mensen in de 4x4 naar west point gereden om met een vrij grote groep de zonsondergang te bewonderen onder het genot van een wijntje alleen was het te bewolkt en zagen we daar dus vrij weinig van. En we werden ook helemaal lek gestoken door de muggen dus zijn we vrij snel weer vertrokken. Helaas was hierna mijn tijd op Magnetic island voorbij dus ben ik met de ferry weer richting Townsville vertrokken de volgende ochtend, om hier vervolgens 1 nachtje in 't Reef lodge backpackers te verblijven en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n schoon hostel had gezien wauw! Na mijn bijzonder fijne nachtje hier heb ik de volgende dag afgesproken met Hannah, m'n kamergenootje van Magnetic island en ben ik voor de eerste x in Australië aan het couchsurfen. Voor de mensen die niet weten wat dat is: bij wildvreemden op de bank slapen voor gratis en voor niets. Je verzorgt alleen je eigen eten enzo of je deelt de kosten met de persoon waarbij je woont. Ik woon nu dus bij Steve, een man van 64 maar hij is echt heel tof! Met mij zijn nog 3 andere meisjes dus dat is ontzettend gezellig. Ik deel een badkamer met de meiden maar ieder heeft z'n eigen slaapkamer dus ik leef op het moment in behoorlijke luxe aangezien je in hostels totaal geen privacy hebt behalve in de badkamer. Ik blijf hier tot maandag dan begint het "echte" leven weer, vol met m'n kindjes (kalfjes), koeien, en alle leuke en minder leuke klusjes die daarbij horen! Ik heb er weer gigantisch veel zin in!! :) dit is dus voorlopig weer mijn laatste blog, ik heb nog geen flauw idee tot wanneer ik weer op de farm blijf maar dat zal wel weer vrij lang zijn! De mazzel en tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 20221

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: