Australië verlaten voor 2 maanden Azië!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu Australië verlaten voor 2 maanden Azië!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

Australië verlaten voor 2 maanden Azië!!

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

24 Juni 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

19 Juni ben ik dan eindelijk van de boerderij vertrokken! Ondanks dat ik er gigantisch veel geleerd heb was ik echt toe aan een nieuwe uitdaging. Ik heb een aantal nachten in Sydney gespendeerd, wat een geweldige stad is dat toch zeg! Ik ben de stad meer wezen verkennen dan de laatste keer en ben er achtergekomen dat het nog beter is dan ik dacht! Helaas ben ik zondag 22 Juni vertrokken uit Sydney. Ik heb m'n ticket naar Amsterdam gecanceld en ben met enkel een ticket naar Singapore vertrokken, geen slaapplaats niks! Lekker avontuurlijk maar het is allemaal goed uitgepakt. Maandag 23 Juni ben ik er al vrij vroeg achter gekomen dat Singapore me niet echt aantrekt en dus ben ik vanuit Singapore richting Kuala Lumpur vertrokken. Eerst met de trein voor ongeveer 40 minuten richting Johor bahru, vervolgens met de bus de grens over van Singapore naar Maleisië (woehoe weer een nieuwe stempel in m'n paspoort!!!) en nu in Maleisië nog eens 5 uur in de bus. Het is hier behoorlijk warm, ongeveer 36 graden en heel benauwd maar wat is het gigantisch mooi hier. En wat zijn de Aziaten ontzettend vriendelijke mensen! Ik was half verdwaald en zelfs als ze de engelse taal niet geweldig spreken proberen ze met handen en voeten duidelijk te maken waar je heen moet. En 1 vrouw reisde zelfs met me mee in de trein om er zeker van te zijn dat ik de goede kant op ging haha. De bus waarmee ik naar Kuala Lumpur reis is heel erg comfortabel, er is airconditioning en veel beenruimte dus dat is heel erg fijn. Ook waren de reiskosten amper de moeite waard, ik reis in totaal zo'n 8 uurtjes vandaag en in totaal kostte me dat zo'n 30 Maleisië Ringgit :) dat is minder dan 15 Australische dollars dus heel prima denk ik zo! Het uitzicht vanuit de bus is echt super mooi! Giga veel palmbomen en ik zie echt onwijs veel mooi gekleurde vogels rondvliegen. Het is zo'n 300 kilometer van de grens tot Kuala Lumpur, best een eindje dus maar de wegen zijn tot nog toe gewoon prima geasfalteerd. We hebben na ongeveer 3 uur een tussenstop gemaakt, even de benen strekken en wat gedronken. Ze hebben hier blikjes "Yeos" echt super lekker en vooral erg goedkoop. Eenmaal in Kuala Lumpur aangekomen ben ik terecht gekomen in een superfijn hostel en s'avonds heb ik met 4 andere nederlanders ned-chili gekeken in de rooftopbar hier. M'n voorlopige plan is om morgen of de dag erna met de trein richting Thailand te gaan. Waarna ik nog richting Cambodja, Laos en Vietnam wil reizen voordat ik weer naar Australië terug ga voor m'n 2e jaar. Foto's volgen snel weer, voor nu ga ik eens genieten van het locale voedsel hier in Kuala Lumpur want ooh jongens 't is zo lekker!!!

  • 24 Juni 2014 - 14:42

    Trudy Koster:

    Hoi Jelleke, meid wat een enthousiast verslag!!! En wat geweldig dat je zoveel ziet en er ook onwijs van geniet. Wat leuk dat je met andere Nederlanders voetbal gekeken hebt, ja het gaat goed hoor met de voetbal.
    Voor de rest hebben we toch wel redelijk mooi weer, maar waar jij allemaal zit is het helemaal top, lekker warm.
    En je bent nog heel wat van plan te gaan zien, meissie geniet ervan en doe voorzichtig he.
    Dikke Zoen buurtjes Koster

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 20210

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: