Down Under. - Reisverslag uit Winton, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu Down Under. - Reisverslag uit Winton, Australië van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

Down Under.

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

22 November 2013 | Australië, Winton

Zo luitjes dat is alweer eventjes geleden zeg!
Even kijken waar ik ookalweer was gebleven..
Ik zat op een schapenfarm in Corowa, vervolgens ben ik beland in Culcairn.
Daar ben ik welgeteld 2 weken geweest waarna m'n baas vertelde dat hij eigenlijk geen werk meer voor me had de komende maand maar dat ik daarna weer terug kon komen. Hij beloofde maanden werk en dus was ik behoorlijk teleurgesteld.
Kon ik dus weer opzoek naar werk! Hup weer op gumtree, 1 dag meegeholpen op de militaire basis in Albury met schapenwol oprapen en sorteren etc. Kreeg ik de dag er na een telefoontje, farmwerk in Queensland! Aangezien ik nog 1,5 maand moet voor m'n 2e jaar visum zeg ik daar geen nee tegen!
Maargoed, ticket etc geboekt! 4 uurtjes in de trein richting Melbourne, daar overnachten en de volgende ochtend richting Rockhampton vliegen.
Wat een straf zeg om de nacht van m'n 21ste verjaardag in Melbourne te zijn haha! Afgesproken met m'n dutchie mate Merijn om dat eens "moeilijk-hard" te gaan vieren dus!
Ik kan niet anders zeggen dat ik echt een topnacht heb gehad, Merijn die met karaoke "happy birthday" voor me zong om 12 uur en aan 't eind vd avond na flink wat biertjes "I'm a barbiegirl" haha, lachen gieren brullen! Kan me serieus geen betere 21ste verjaardag wensen!
Al had 't natuurlijk wel heel tof geweest als m'n familie en vriendjes/vriendinnetjes er in NL ook bij konden zijn.
Maargoed, we zijn tot een uur of 3 wezen stappen & vervolgens heerlijk wezen bunkeren bij de mac haha, had ik al een tijdje niet gehad & heb dus 3 Bigmac's gegeten op 1 avond obese is er niets bij!
Vervolgens maar een kleine 2 uurtjes geslapen voordat ik alweer met de shuttle bus naar 't vliegveld ging met een bizar brakke kop!
Om 9 uur vloog ik naar Brisbane om vervolgens door te vliegen naar Rockhampton! Daar werd ik opgehaald door m'n nieuwe baas Russell en zijn we wezen shoppen voor z'n nieuwe strandhuis wat hij aan het bouwen is in Seventeen Seventy + een fles drank gekocht aangezien het nogsteeds m'n verjaardag was en we dat weer vrolijk verder gingen vieren op 't dakterras van 't vakantiehuis van vrienden waar we tijdelijk verbleven, met de meest prachtige sterrenhemel en uitzicht op 't strand.
En nu word ik betaald om op het strand te liggen voor de komende dagen, hij is druk bezig met bouwen en aangezien ik daar niet mee kan helpen hoef ik niets te doen. :)
De bedoeling is dat we eind November koeien gaan verplaatsen van plaats naar plaats, het heeft al sinds juli vorig jaar niet geregend op de farm in Winton. Winton is zo'n 12 uur rijden landsinwaarts en dus echt in de outback. ( Er is serieus niets op wat zand en dode boompjes na.)
We zijn maandagochtend vertrokken uit Anguswater om vervolgens te overnachten bij mensen in Biloela bij vrienden van m'n baas.
Daar zijn we de volgende middag weer vertrokken om weer ergens bij vrienden te overnachten.
Daar hebben we eerst een zooitje koeien gecheckt, water bakken verschoont en een sort vitaminengoedje gemengt.
De volgende ochtend om 6 uur zijn we dan eindelijk vertrokken met onze trip richting Winton!
Onderweg even een "big breakie" gehaald in Roma: Steak, patat, ei, bacon, saucijzenworstjes en tomaat.
En daarna weer onderweg! 12 uur is een lange reis, je vliegt er ongeveer even lang over van Amsterdam naar Singapore.
Onderweg schrijf ik in m'n notitieboekje over wat ik allemaal zie zodat ik me niet verveel. Toen we eenmaal de outback tegemoet reden zag ik borden als: "Welcome to Queenslands outback" & "Take a rest and stay alive"
Maar 't enige wat ik daarna zag is rood zand, halfdode bomen, dode & levende emu's maar vooral heel veel kangaroo's, dood en levend.
In 't begin telde ik ze nog maar na de 100 te zijn gepasseerd ben ik daar maar meegestopt.
Uiteindelijk kwamen we om 8 uur s'avonds dan eindelijk op de farm aan!
De volgende ochtend toen ik wakker werd & uit m'n raam keek zag ik overal kangaroo's in de rond springen.
Nu denken jullie vast ja die zie je daar toch overal, maar 't is en blijft leuk en 't blijft me eraan herrinneren dat ik dit echt doe. Soms voelt 't zo onwerkelijk, ik had 't al jaren over een reis "down under" maar altijd was er dat stemmetje in m'n hoofd dat zei: Dit kun jij niet, zonder je ouders blijf je nog geen week in leven. En wat doe ik nu? Ik reis helemaal in m'n uppie en na 5 maanden leef ik nogsteeds! :)
Ik verblijf in Winton tot begin Januari en waar ik daarna heen ga is nog 1 groot raadsel, iniedergeval opzoek naar werk zodat ik lekker spaar voor m'n 2e jaar Aussie!

Ik wens iedereen een fijne koude winter toe met veel ijs en sneeuw & ik zal aan jullie denken hier in de outback waar 't zo'n 42 graden is!
Ik update weer over een maand of iets & ben helaas ook niet te bereiken via m'n telefoon of facebook dus jullie zullen 't zonder me moeten doen.
En foto's upload ik zodra ik weer ergens in de bewoonde wereld ben aangezien het hier zo traag is als dike stront door een trechter!

G'day mates cheers!



  • 27 November 2013 - 20:03

    Dirk:

    Hoi Jelleke

    leuk dat je ons een beetje op de hoogte van je doen en laten houd.
    ER zal dikwijls een kriebeltje over je rug gaan want je wordt nog regelmatig besproken in de kantine.
    We hebben gestemd en vinden het geen goed plan dat je zo lang weg blijft.
    We willen ook wel weer eens wat reuring in de kantine.
    Speel je CD over het kangoeroe eiland maar vaak af dan blijf je aan ons denken.
    Groeten uit een stil Lutjewinkel.
    Dirk.

  • 31 Januari 2014 - 17:02

    Hehe:

    ben het met hem eens
    het is stil
    ook al waren het niet eens
    over de sport die je leuk vind of vond
    de dagen kunnen niet te snel gaan .ex
    Ajax collega.s
    verder een hele Goeie reis en veel plezier
    in het pakhuis zit er e'én te wachten op leven van teken [bericht] kaart
    of zo iets
    groet hehe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 20204

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: