Azië, een van de mooiste plekken op aarde! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu Azië, een van de mooiste plekken op aarde! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jelleke Zuurbier - WaarBenJij.nu

Azië, een van de mooiste plekken op aarde!

Blijf op de hoogte en volg Jelleke

29 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

Op de dag dat ik Maleisië ging verlaten ben ik met Andrew naar Imbi gegaan, waar ze een achtbaan in het winkelcentrum hebben. We hebben hierna gegeten bij sushi king en vervolgens ben ik diezelfde avond om 11 uur met de bus naar Thailand vertrokken. Hatyai om precies te zijn, het was nog even spannend ze lieten me bijna 't land niet in omdat ik geen accommodatie had geboekt. Gelukkig vertrouwde de immigratie dienst me genoeg om me vo
een 15 dagen visum voor Thailand te geven. Ik ben in Hatyai overgestapt op een andere bus richting Bangkok, deze busreis duurde totaal bijna 12 uur! Het is wel indrukwekkend, deze busreis was overdag dus ik zag vrij veel van de lokale bevolking en kleine huisjes naast hele grote huizen. Maar vooral heel veel mensen op scooters, mensen die bovenop rijdende auto's liggen te slapen en auto's volgeladen met fruit op de achterkant. Ik verbleef een aantal dagen in Bangkok,was 't lange reizen even zat en rondom Bangkok zijn heel veel interessante dingen te doen! In Bangkok aangekomen heb ik een engels meisje ontmoet in m'n hostel kamer en zijn we die dag lekker samen rond wezen toeren in de tuktuk, we hebben tempels bekeken, een grote buddha en ook hebben we heerlijke thaise gerechten gegeten. We hebben de eerste avond afgesloten met een aantal drankjes in een bar op Khoa san Road. Waar ik ook nog een tattoo op m'n voet aan heb overgehouden "Born to be wild". De volgende dag zijn Gina en ik verdwaald geraakt, opzoek naar tempels zijn we ergens in een achterwijk beland. M'n laatste dag en nacht in Bangkok was echt fantastisch. We zaten met ongeveer 50 nederlanders in de Silkbar en toen Sneijder uiteindelijk scoorde gevolgd door Huntelaar met een penalty barstte het feest pas echt los! Dansend op straat, Holland schreeuwen & iedereen die een high five wou geven kreeg er een. Vervolgens heb ik met 2 canadese jongens flink wat drankjes gedaan en ze hebben me weten over te halen om krekels te eten. Niet mijn idee van een lekkere maaltijd nadat ik de dag ervoor ook al schorpioen geprobeerd had. Uiteindelijk ben ik de dag geëindigd met biertjes met m'n nieuwe maatje Bert, niet geslapen en om half8 s'ochtends ben ik vertrokken met de bus richting Cambodja. De bus was behoorlijk oncomfortabel met 95% brazilianen die alle ruimte willen en je dus in een hoekje duwen. Helaas duurde deze reis echt 10 tot 11 uur. Slapen ging dus ook niet. Aangekomen in het Tom & Jerry's hostel in Siem reap was ik vrij verbaast. Ik had m'n eigen kamer, badkamer, 2 persoonsbed en zelfs een tv voor maar 3$ per nacht! Hardstikke goedkoop als je bedenkt dat in Australië je ruim 18$ per nacht betaald en je dan een kamer deelt met 6 personen! De eerste nacht in Cambodja heb ik dus heerlijk geslapen en volop uitgerust kon ik de stad eens gaan bekijken. Siem reap is echt Azië, geen engelse borden over 't algemeen en de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam en ik vond het eten hier heerlijk! Ik ben met 2 jongens op verkenningstocht gegaan en zijn uiteindelijk ergens wat gaan eten en drinken. Wat eindigde in een groot feest maar vooral weinig slaap! De 2e dag in Cambodja ben ik naar de tempels van Angkor gegaan op dagtour met de tuktuk. Ik heb 5 van de tempels gezien, je kunt er wel 3 dagen aan besteden zodat je ze allemaal kunt zien maar ik hoor van vele mensen dat ze vrij veel op elkaar lijken plus dat het gigantisch heet is en je lange bedekkende kleren moet dragen, dus voor 1 dag vond ik persoonlijk wel genoeg! 6 Juli ben ik vertrokken naar Phnom Penh. Ik had een vrij comfortabele bus gelukkig, airco werkt en ik had een fantastisch uitzicht! Kilometers lange rijstvelden, oude huisjes op stelten, locals bezig met palmtakken en ga zo maar door! Wat is Cambodja een gigantisch mooi land! Op onze laatste pauze begon het opeens te stormen, de wegen spoelden letterlijk weg en onze reis duurde dus nog eeuwen langer dan gepland. Aangekomen in Phnom Penh ben ik naar de killing fields van Choeung Ek geweest en naar de gevangenis van Tuog Sleng, wat ongelovelijk indrukwekkend! Bij de killingfields krijg je een koptelefoon op die je dan per punt letterlijk verteld wat er gebeurde, massagraven, kledingstukken van slachtoffers maar vooral de boom waar ze baby's op doodsloegen schokten me ontzettend! Ook de gevangenis waar mensen werden gemarteld waren absoluut indrukwekkend met allemaal foto's van mensen die omgekomen zijn daar en de kleine hokjes waarin ze waren opgesloten waren absoluut pijnlijk om te zien. Na deze dag ben ik ook behoorlijk stil geweest en was 't dan ook geen tijd om te feesten! Uiteindelijk ben ik na 2 dagen vertrokken naar Sihanoukville een plaatsje ten zuiden van Phnom Penh en heerlijk aan het strand dus kon ik heerlijk eindelijk eens lekker aan het strand hangen voor 3 dagen! Voetbal gekeken en gepoolt met de locale kinderen daar, ja dat was wel even anders dan de killingfields! Vervolgens ben ik richting Vietnam vertrokken EI-NDE-LIJK! Heb daar zo naar uitgekeken! Ik ben met de bus vanuit Sihanoukville richting Ho Chi Minh gereist, hele bus reis maar met valium op heb ik er weinig van gemerkt en heerlijk geslapen! Ho Chi Minh vond ik persoonlijk veelste druk en niet veel leven in qua uitgaan al was de eerste nacht behoorlijk gek met 5 Engelse jongens die ik heb ontmoet. Uiteindelijk ben ik na 2 dagen vertrokken richting Nha Trang, halverwege richting Hoi An. Heerlijk aan 't strand bakken en braden! Nha Trang was super relaxed, maar heel erg veel Russen. Het hostel waar ik verbleef was echt super fijn met een ontzettend vriendelijke crew! :) 17 Juli ben ik vertrokken naar Hoi An! Helaas zijn ze daar mijn tas kwijtgeraakt dus dat was even een minpuntje maar Alex vrolijkte me aardig op en de volgende dag zijn we scooters wezen huren en zijn we rond wezen rijden richting het prachtige strand en ook de markt was super! Op 't strand was er een man die vond het geweldig dat ik uit NL kwam en hij zong iets van: "Robin van persie, Arjan Robben, Van der vaart! Doei doei tot ziens!" Ja hij was m'n held van de dag deze random lokale bewoner van Hoi An. Zo ontzettend vrolijk en trots dat ie een paar nederlandse dingen kon! Ik moet zeggen dat Vietnam absoluut m'n favoriete land is in Azië, hier is alles nóg mooier dan in de andere landen die ik bezocht heb. Ik ben verliefd, wat een land, cultuur en mensen! 20 Juli ben ik s'ochtends aangekomen in Ninh Bình en ik heb die dag een scooter gehuurd om vervolgens een hoge berg te beklimmen! Dit was echt zo onwijs gaaf! Duurde niet lang om omhoog te gaan maar 't was wel ontzettend heet. Ook heb ik een boottochtje gemaakt en bij een locale vrouw en haar dochtertje gegeten. Ze spraken geen woord engels maar toch begrepen we elkaar via handen en voeten. 21 juli heb ik de bus genomen richting Halong Bay maar jeetje wat een drama! De eerste bus waar ik in zat, zat propvol met Aziaten en ik zat op de grond. Vervolgens wisselden we met een grote bus en reden we een scooter rijder aan. Die dekten ze af met plastic dus dat was niet veel soeps meer. Toen moesten we de bus verlaten en reed de buschauffeur er snel vandoor. Stonden we daar midden op de weg met een zwaargewond persoon! Gelukkig kwam de ambulance snel en ook de politie kwam ter plaatse, helaas was de man toen al overleden hoorde ik ze zeggen. Vervolgens na 2 uur wachten kwam er een nieuwe bus die ons dan ein-de-lijk naar Halong bay zou brengen maar deze buschauffeur vond 't leuk om met iedereen langs de weg een praatje te maken dus duurde de reis alsnog 8 uur! Opzich viel 't wel mee vergeleken de eerdere busreizen die ik heb gehad! Ben lekker rond wezen wandelen en Halong City wezen bekijken voor 2 dagen & toen ben ik op 23 Juli met de bus naar Sapa vertrokken s'avonds! Sapa is echt super mooi, onwijs mooie rijstvelden in lagen en fantastisch geklede mensen! Ik ben de eerste dag Matt tegen gekomen die ik in Nha Trang heb ontmoet en ben bij hem achterop de scooter door heel Sapa en omgeving gereden. We hebben Loa caì gezien en de love waterfalls in Thac Bac! Verder zijn we de Why Not bar wezen verkennen maar we kwamen er al vrij snel achter dat er niet veel feest aan de gang is in Sapa! Sapa ligt maar 40 km van de Chinese grens af, ik had wel naar China gewild voor een weekje maar qua tijd zat dat er niet in, dus zijn we na 4 dagen Sapa vertrokken met de nachtbus richting Hanoi! We hadden de beste plaatsen, achterin 3 stoelen voor 2 personen dus dat was echt heel erg comfortabel. En nu zit ik in Hanoi! Een drukke maar gezellige stad, ze spreken amper engels in Vietnam maar juist daardoor houd ik zoveel van Vietnam denk ik. Lekker uit die comfort zone en volgas op standje overleven! Ondanks de taal barrière proberen de vietnamezen je wel zo goed mogelijk te helpen met alles. Het zijn zeker weten de meest vriendelijke personen die ik heb ontmoet tijdens deze prachtige vakantie! (Helaas) verlaat ik dit fantastische land weer over 6 dagen voor het land waar ik m'n hart aan verkocht heb natuurlijk ; Australië! ♥♥


  • 18 September 2014 - 21:06

    Were:

    Hoi maid,
    Ik hope dat je het loek nog vind netherlands is nog dezelfde.

    were

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelleke

1 jaar in Australië geweest, nu 2 kleine maanden Azië & straks naar Australië voor een 2e jaar!

Actief sinds 11 Juni 2013
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 20203

Voorgaande reizen:

11 Juni 2013 - 31 December 2013

En de reis begint!

Landen bezocht: